בשנים האחרונות, מתרחשים שינויים עצומים בתחום התיירות, כניסתה של Airbnb לתחום שינתה לחלוטין את חוקי המשחק ותיירים ונופשים רבים פונים לדירות אירוח, צימרים ומתחמי אירוח במקום למלונות הסטנדרטיים.

אז למה אנשים כל כך אוהבים מתחמי אירוח?

הפתרון של מתחמי אירוח הוא מצוין לכל מי שמעוניין לצאת לחופשה עם המשפחה המורחבת או עם עוד מספר משפחות וחברים. זהו מקום אידאלי לבלות ביחד ולחגוג אירועים משפחתיים או סתם לצאת לחופש. בדרך כלל מתחמי אירוח הן שילוב של חדרים מאובזרים היטב ממש כמו בבית מלון יוקרתי או בצימר מהודר ובנוסף כוללים גם אזורים משותפים רבים בהם ניתן להיפגש, לשוחח, לצחוק, לאכול ולשחק. במתחמי אירוח אפשרויות הבילוי הן רבות הן לילדים והן למבוגרים והיתרון הגדול הוא בכך שאתם זוכים לפרטיות מרבית ללא הפרעות או אינטראקציות עם "שכנים" לחופשה.

מה חשוב לדעת על תכנון ועיצוב מתחמי אירוח?

בדרך כלל, נקודת המוצא של תכנון מתחמי אירוח הוא המיקום הגיאוגרפי שלהם, במרבית המקרים, המיקום הפיזי הוא באווירה פסטורלית, נינוחה בטבע וזאת בניגוד למלונות המשדרים אווירה יותר המונית ורועשת. החדרים עצמם בנויים כיחידות נפרדות ומובדלות אחת מהשנייה, כך שכל משפחה או זוג נהנים מפרטיות מלאה, אך קיימים אזורים משותפים רבים המהווים את לב המתחם ומאפשרים בילוי משותף לילדים ולמבוגרים.

תכנון ועיצוב מתחמי אירוח

מהם האזורים המשותפים שבדרך כלל נהוג לתכנן במתחמי אירוח?

  • בריכה – כמעט ולא קיימים מתחמי אירוח ללא בריכה, בעת התכנון חשוב מאוד להקפיד על כל התקנות והחוקים על מנת למנוע פציעות (גידור הבריכה, רצפה מחוספסת בשוליים ועוד).
  • מטבח וחדר אוכל משותף – אנשים מאוד אוהבים לאכול ביחד, חשוב לתכנן מטבח חיצוני ופנימי לנוחיות האורחים. (מתקן ברביקיו, כיורים, משטחי עבודה וכו')
  • פיתוח נוף – יש להקדיש מחשבה לנושא שבילי הגישה לחדרים ולחללים המשותפים (חשוב לאפשר גישה גם לאנשים עם מוגבלויות), חלק בלתי נפרד של המתחם הוא הגינון של המתחם (היכן כדאי לנטוע עצים ושיחים).
  • פינות ישיבה
  • סאונה/ג'קוזי
  • חדר קולנוע
  • חדרי משחקים או יצירה לילדים

בשונה מתהליך תכנון של בתי מלון בניית תוכנית של מתחמי אירוח מאפשרת עיצוב ומשחקים רבים ומגוונים יותר בשטח הגיאוגרפי. יחידות הדיור מרווחות למדי והשטחים הציבוריים משמשים את האדריכל ליצירה מעניינת וחופשית, המאפשרת לאדריכל לבטא את יכולותיו המקצועיות. בתהליך העבודה על הפרויקט חשוב מאוד שהמתחם ישתלב בטבע שמסביב ויתאים לרוח המקום.

המשרד של נינה ליזיק מתמחה למעלה משלושים שנה בבניה למגורים – בתים פרטיים, תמ"א, עיצוב פנים והרחבות, וגם בבניה ציבורית – בתי מלון, כפרי נופש, מפעלים, מעבדות ויקבים פרטיים.

במהלך השנים ביצענו מאות פרויקטים בתחומים אלו תוך ליווי אישי ושימת דגש על תקשורת והבנת צרכי הלקוח. אם ברצונכם לשמוע פרטים נוספים על תכנון ועיצוב מתחמי אירוח נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 04-9565328 או לטלפון נייד: 054-4782210 או צרו קשר כאן.