עיצוב בתים פרטיים- בחירת מעצבת פנים לפרויקט

ראשית, חשוב להדגיש, המונח 'עיצוב בית פרטי' אינו נכון מבחינה טרמינולוגית מקצועית. תחום 'עיצוב הבתים' הוא למעשה עיצוב פנים. תחום חשוב ממקצוע האדריכלות. עיצוב פנים עוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים במבנים ולא בקונסטרוקציות של המבנה. מעצב הפנים מתכנן חללים פנימיים לפרטי פרטים, תוך התייחסות לרצונותיו ולצרכיו של הלקוח בחללים הבנויים. למשל בתחום הבתים הפרטיים יתייחס מעצב הפנים לצרכיו הפיזיים והנפשיים של הלקוח, כמו מיקום וגודל המטבח, כניסת אור הביתה, תאורה, אחסון ועוד.

מבין הענפים השונים שקשורים לעולם האדריכלות אחד המעניינים והמאתגרים ביותר הוא זה שעוסק בתכנון ועיצוב של בתים פרטיים: הירידה לפרטים, התהליך מאפס ועד קבלת הבית המוכן מהווים אתגר גדול וסיפוק אדיר לבעל המקצוע וללקוחות.  

מה מאפיין עיצוב של בית פרטי מול בית בבניין?

כאשר ניגשים לעצב בית פרטי, ישנם מספר יתרונות ודגשים אל מול משימת עיצוב דירה בבניין משותף, או קניית בית של דירה מקבלן וקבלת עיצוב כחלק מהעסקה (מטבח, מיקומי תאורה  למשל וכו').

א. יכולת השפעה על נראות הבית ויכולת ליישם חלומות  ורצונות. יתרון זה מגיע עוד בשלב הראשוני של תכנון הבית מול האדריכל/ית  וממשיך לשלב העיצוב.

ב. במידה והאדריכלית שתכננה את המבנה היא גם מעצבת הפנים יש לעובדה זו יתרונות רבים: המשכיות, היכרות עם הפרויקט והלקוחות, תקציב אחד וכו'.

ג. ירידה לפרטים בעיצוב החללים והתייחסות לכל מרכיב בנפרד ובראייה כוללת ( תאורה, הנמכות, כניסת אור, קשר בין חללים וכו').

ד. יכולת לתרגם משתנים בניגוד לבניין מגורים: גיאוגרפיה של שטח המבנה, אקלים, אופי היישוב, כיווני אוויר, אופי אורבני של הרחוב והבתים ליד וכו'.

עיצוב בתים פרטיים

כיצד לבחור מעצבת פנים ?

בניגוד לאדריכלות, תחום שבו להסמכה הלימודית יש משקל מכריע ולמוסד האקדמי יש משמעות גבוהה לרמה המקצועית, עיצוב פנים יותר פרוץ וקיימים "אנשי מקצוע" בשטח שדילגו על השלב האקדמי ועשו קורסים מזורזים כאלו ואחרים שנתנו להם כלים בודדים ולא מושלמים לביצוע תפקידם כהלכה.

כאשר ניגשים לבחור מעצבת פנים לפרויקט שלכם אנו ממליצים לוודא מספר דברים:

א. הסמכה מקצועית מוכחת של מוסד אקדמי מוכר ומוכח.

ב. אוריינטציה אומנותית כלשהיא מהווה יתרון משמעותי.

ג. איש מקצוע שהוא update- הגעה לתערוכות בארץ ובעולם, להיות מעודכן בגידות חדשות וסגנונות חדשים ולא מקובע על סגנון אחד.

ד. יצירתיות וייחודיות- לא נאמן לשטאנץ' אחד בלבד.

ה. קבלת המלצות מלקוחות עבר וצפיה בפרויקטים קודמים של המשרד.(ניתן לראות באתר האינטרנט של המשרד)

ו. קשר אישי וחיבור טוב עם בעלת המקצוע- נקודה חשובה וקריטית היכולה לנבא הצלחה בפרויקט.

ז. בחירת בעלת מקצוע שהיא גם אדריכלית וגם מעצבת פנים ללא ספק תמקסם את הצלחת הפרויקט.

ח. ניסיון ומוניטין- עדיין בעשור ה-3 של המאה ה-21 אין תחליף לניסיון, לוותק, ולמוניטין ולקילומטראג' של מאות לקוחות מרוצים על-פני משרדים ואנשי מקצוע שרק יצאו לשוק.

משרד האדריכלים פוסטילניק-ליזיק הינו משרד ייחודי המביא עימו ניסיון של שלושה דורות בליווי מקצועי של תהליכי תכנון, בנייה ועיצוב של בתים פרטיים, בתי מלון, וילות יוקרה ומבני ציבור. נינה, האדריכלית המובילה הינה בוגרת הטכניון (תואר ראשון ושני), אמנית ציור מוכחת ומוכשרת ומעודכנת בכל הנעשה בסצנה העולמית של עולם העיצוב והאדריכלות (נסיעה לתערוכות בארץ ובעולם וכו').

נינה חברה באיגוד האדריכלים והמהנדסים ובאגודת האדריכלים ומעצבי הפנים כחברה מן המניין ומהווה מקור השראה לבעלי מקצוע רבים בתחום.

נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון מספר – 054-4782210. אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהתרשם מפרויקטים שביצענו וליווינו.