אדריכלות ועיצוב פנים בתים פרטיים- קריטריונים לבחירת איש מקצוע

לאדריכלים הישראלים יש שם טוב ומוניטין גבוה בעולם וכמובן בשוק המקומי שלנו בישראל. ישנם בעלי מקצוע מצוינים שלמדו במוסדות המובילים בישראל שלא נופלים ברמתם ממקביליהם בעולם.

לפני שנציע מספר קריטריונים מובילים לבחירת בעל מקצוע חשוב שנעשה הבחנה ברורה בין תחום האדריכלות לתחום עיצוב הפנים. בעוד האדריכלות הוא מקצוע מחייב אשר נלמד במוסדות גבוהים ודורש לימודים ארוכים ומסמיכים תחום עיצוב הפנים פרוץ יותר ופחות מבוקר.

אדריכלות עוסקת בתכנון ועיצוב מבנים, נפחים וחללים של סביבת המגורים והמחיה. תחום האדריכלות נמצא על קו רצף מרתק שבין אמנות לבין הנדסת בניין. החיבור בין אדריכלות ועיצוב פנים (אלמנטים המכסים את החללים במבנה) מהווה ממשק בין הסביבה הבנויה הכוללת ברמת המאקרו, כתכנון עירוני, ועד לעיצוב פרטי המבנה והריהוט ברמת המיקרו- עיצוב פנים.

אדריכלות ועיצוב פנים בתים פרטיים

קריטריונים לבחירת אדריכל או אדריכלית

שדה האדריכלים בישראל גדול, ישנם משרדים רבים, טובים ומקצועיים. השאלה את מי לבחור בהחלט לגיטימית ולקוחות פרטיים רבים מתחבטים בשאלה. הפרק העיקרי במאמר יעסוק בקריטריונים החשובים לבחירת אדריכל או אדריכלית לביצוע פרויקט אדריכלות בתים פרטיים.

  • ייחודיות בעבודות והיעדר 'שטאנץ'- ייחודיות שנובעת מיצירתיות וחשיבה שונה. משפחה העומדת בפני בניית בית פרטי רוצה "משהו שונה", בית שייחד אותם כמשפחה ולא יהיה דומה לבתים אחרים בצורה מדויקת. האדריכל צריך להראות בעבודתו יצירתיות ויכולת התאמת התוכנית לצרכים ולרצונות של הלקוחות כמו גם משתנים חשובים של הסביבה העירונית/ כפרית הקרובה לבית.
  • בעלי חזון- האדריכל/ית המבצע/ת צריכים לחבר בין החלומות של הלקוחות לבין הארנק שלהם. אל תחפשו אדריכל פנטזיונר שיאכל לכם את כל התקציב.
  • איזון וניהול תקציב נכון בין שלב האדריכלות לשלב עיצוב הפנים.
  • מציאת משרד שמסוגל לספק שירותים לשני התחומים (אדריכלות ועיצוב פנים)- יתרון גדול. יש חשיבות מכרעת לבעל/ת מקצוע שיכולים לעשות את שתי הפעולות.
  • מציאת איש מקצוע שיזכור כי הלקוח הולך לגור בבית ולא האדריכל….
  • שילוב חשוב של ידע וניסיון. מותר וצריך לשאול את בעל המקצוע היכן רכש את המקצוע- מאיזה מוסד אקדמי. כמו זמן עבודתו בתחום האדריכלות יכול להעיד על ניסיון ומוניטין.
  • קבלת המלצות אובייקטיביות וביקור באתרים-בתים בהם בוצעו פרויקטים של המשרד- חשוב מאוד.
  • בחינה של אזור הפרויקטים באתר האינטרנט של המשרד והתרשמות.
  • נוחות ו"חיבור" בשיחה הראשונה. בסוף היום בעל/ת המקצוע יהיו אלו שיבנו את בית החלומות שלכם וחיבור אישי ותחושת אמון היא מפתח נוסף להצלחת הפרויקט.

משרד האדריכלים פוסטילניק-ליזיק הינו משרד ייחודי המביא עימו ניסיון של שלושה דורות בליווי מקצועי של תהליכי תכנון, בנייה ועיצוב של בתים פרטיים, בתי מלון, וילות יוקרה ומבני ציבור. נינה, האדריכלית המובילה הינה בוגרת הטכניון (תואר ראשון ושני), אמנית ציור מוכחת ומוכשרת ומעודכנת בכל הנעשה בסצנה העולמית של עולם העיצוב והאדריכלות (נסיעה לתערוכות בארץ ובעולם וכו').

נינה חברה באיגוד האדריכלים והמהנדסים ובאגודת האדריכלים ומעצבי הפנים כחברה מן המניין ומהווה מקור השראה לבעלי מקצוע רבים בתחום.

נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון מספר – 054-4782210. אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהתרשם מפרויקטים שביצענו וליווינו.